18 maj 2014

Hur svårt kan det va´....



 ....att få denna herreman att förstå,
 att man inte springer hur som helst genom mina blomrabatter.
 Som häromdagen när han fick springa fritt på gården 
och mitt i allt kände doften av något mumsigt bland mina tulpaner. 
Där börja han böka på som en mullvad på knappa 70 kilo.
 Gissa vad som lämnar kvar av mina blommor efter en sån jordbävning. 
Buhuu....nada, ingenting!


Att få barna och gubben :) att förstå vad som gäller bland mina blomster, 
har aldrig varit något problem, men här har jag nog en att "slåss" med.

Gubben brukar undra om hunden är helt IQ-befriad, 
men nej det tror jag väl inte,
däremot har han en himla massa energi :)


Fin söndag åt er alla!

6 kommentarer:

  1. ojoj..nästan så jag log.. Han är ju stor men ack så snäll han ser ut..o go! Vår knasboll till hund,,Emma..då hon va mindre så sprang hon jämnt o grävde i mina blomland, men har slutat nu o så är hon fast för det mesta om hon inte rymmer..Ja då är hon på vägen..Men jag förstår dej för det är så man vill "vråål".. ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så att jag "vråålar" ibland. Men det hjälper absolut ingenting. Men däremot om man lockar med lite hundgodis, så kan han fast dansa balett för en :)

      Radera
  2. oj va söt man e .men kanske i trotsåldern.va sku fina blomrabatter vara .bara e ji kul...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, e precis som an sko säg he "visst e ja söt, it kan du ju va arg på me". Trotsåldern tycker jag borde vara över på en hund som är fyra år, men va veit ja...

      Radera
  3. Vilken fin plats cesar had hitta, han har ju na färger i pälsen som matchar soffan.En bra vecka i trädgård önskar din mor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja passa int an bra på on :)
      En riktigt bra vecka åt dig me´!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...