17 maj 2014

Återbruk när det är som bäst.

En halv lastpall, lite gammal plast, några gamla brädstumpar, lite spik...
Och mitt i allt hade jag byggt mig ett litet växthus :) 


Här får mina några plantor som jag har på gång, 
stå och gotta till sig, tills dom tål att stå ute i friska luften.

 En dahlia på gång.



Pelargoner sådda från frö.

Squashplantor, varav några hann bli ganska långa och kangliga
 innan dom slapp bort från fönsterbrädan.


Tipset till miniväxthuset, hittade jag här.


Nu är det trädgårdsväder på gång,
och pollen säsong :(
och det innebär att mitt trädgårdande tvingas ta lite paus mellan varven.

Ha det så gott där ute i era trädgårdar!



1 kommentar:

  1. Hej!!!!
    Tack för avtrycket du satte på min blogg. Kul att få hitta en ny om sånt som intresserar mig. Nu skall jag läsa ikapp. Lycka till med ditt växthus!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...