12 apr. 2014

Sjal virkad med kärleksknutar.

Förra veckan var vi bjudna på kalas och till present så blev det att jag snabbvirkade en sjal med kärleksknutar.
Det var första gången som jag virkade dessa kärlekens knutar....men helt säkert inte sista gången. En liten stund tog det innan man hade koll på tekniken, men när det väl började flyta på så var det nästan omöjligt att sluta. 

 Sjalen är virkad i alpakkagarn från Kangas Aitta.



Nu vill jag ju genast göra en likadan till mig själv också. Är bara inte helt hundra på att jag har något garn i lager som passar...men man vet ju aldrig....skall ta och se efter...man vet aldrig vad man hittar :)

Bl.a  här kan du se hur man får till dessa kärleksknutar.


2 kommentarer:

  1. Några i vår syjunta har virkat dessa vackra sjalar,
    men inte jag! Får ta och pröva :)!
    FIN present du gett bort!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Vad vacker den är! Fin present!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...