28 mars 2014

Virkat och början på helg.

Helgen står för dörren...igen.
Och den börjar med ett strålande väder. 
Nästan så att jag hade lust att greppa räfsan tidigare idag,....men bara nästan. 
Men vem vet, kanske det skall räfsas ännu innan helgen är över. 
Solens strålar värmde så skönt under dagens långpromenad, så visst är det vår i luften.



 För tillfället är det dom små handarbetena som jag trivs bäst med. De får min hjärna att vila på ett bra sätt. Samtidigt som det är roligt när något blir till.
Den virkade duken som skymtade i ett tidigare inlägg har blivit klar.
Mönstret till denna spetskaramell hittade jag här. "Klick"



  Virkar lappar gör jag också.
Ett gammalt lager Novitas bomullsgarn var som gjort till dessa.
Kanske blir det en kudde.



En bukett tulpaner på köksbordet
en ny tidning 
och en godisstång av favoritsorten
....och förstås en kaffekopp.

Det njutning som räcker långt för mig!

Ha en riktigt skön helg allesamman!!


3 kommentarer:

  1. tur att nain virkar å ja tycker all byri i trägålan he e ju nou fö tidigt änn.Ha en bra hälg

    SvaraRadera
  2. oj så fin duk!Bra då mönster ji på hede vise..så man kan virk o titt på..Ser att du också gillar "baounti",,det är ju så gott med kokos.ha en bra solig dag!

    SvaraRadera
  3. Älskar att virka. Bra inspiration!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...