27 jan. 2014

Våfflor är väl aldrig fel...


 Det blev våffeldag hos oss idag. 
Alltid uppskattat.
Receptet som jag använder mig av är från min tid i söndagsskolan
.....och det gott folk var ju inte igår direkt. 
8 år, var jag när jag fick receptet.
Det betyder ju att åtminstone våfflorna är "som tå man va litin", 
även om mycket annat är väldigt annorlunda.


I kväll börjar Familjen annorlunda, då sitter jag fastklistrad vid TV:n.
Ibland har jag en känsla av att vara del av en sån....alltså en annorlunda familj. 

Fin kväll på er!

7 kommentarer:

  1. nu var man riktit snål.Annorlunda fam.tror ja alla kytta ikväld å sku ha behövt sprick tå it e vila na-Hoppas e komber i repris

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä e va lite dåligt med bilden. E heitär att e´ läggar...ha ja fått lär me ;)

      Radera
  2. Här kollade vi också på "familjen" men det va dålig bild..Kul att en kobonde va med..Våfflor är ju bara så gott!! som barnbarnet säger "me sylt å gädde"..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen dålig bild!
      Klart att det ska vara "sylt å gädde" =)

      Radera
  3. Gott! Jag använder samma recept men jag byter oftast ut en del av mjölken mot råmjölk och lämnar då också bort äggen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset....det där skall provas!

      Radera
  4. jaa he kan ti prov som har råmjölk.lyckans ostar

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...