1 jan. 2014

Inledning på det nya året

Gott Nytt År på Er!

Snart ett dygn har vi hunnit in på det nya året.
Jag tycker om känslan när ett nytt år inleds.
Det ger utrymme för så mycket.
Ett helt år med oskrivna blad,
som man kan välja att förvalta på bästa sätt.
Några nyårslöften brukar jag inte ge,
men nog ägna en tanke på vad jag vill lägga min tid på,
eller snarare vad jag inte vill slösa min tid på.

¤¤¤¤¤

Årets första dag inleddes med en promenad till "damin" tillsammans med syster.
Och så mycket vatten som forsade där. 
Inte kan man tro att vi skriver 1:sta Januari i almanackan.
"Damin", som på riktigt heter Kimo bruks hålldamm, 
håller ordning på vattenståndet mellan träsket och ån på andra sidan.


Dammluckorna var borttagna så därför forsade vattnet så hårt. 
Förstod inte riktigt varför dom var upptagna
 för längs med ån dit vattnet släpps är det redan alltför mycket vatten. 
Vattnet har stigit lång upp på närliggande åkrar.


 Där uppe på stenbron ser ni luckorna som sätts ner när man vill stoppa vattenflödet.
Inga direkt vidlyftiga konstruktioner.


10 kommentarer:

  1. Va fina bilder du fick. Trevligt med en uppfriskande promenad sådär på nyårsdagen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var skönt att va ut!
      Vi gör om det nån dag :)

      Radera
  2. va duktit gjort att starta nya året med promenad.allt annat här.God fortsättning

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var en skön start....och du det kommer nya dagar :)

      Radera
  3. Gott Nytt År till dig också!
    Fin promenadväg ni har!
    Jag har varit 'lat' idag ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ett mycket fint ställe där ute.
      Lat måste man också få va´ ibland :)

      Radera
  4. ett fint ställe att gå på vandring till.Tänk va det forsar--inget fruset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jätte fint är det....och ännu finare vid bättre väder.

      Radera
  5. Oj va gråsten,mossa ock vatten är vackert = en vacker vandringsled god fortsättning åt alla mommo.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vissa saker gör sig väldigt bra tillsammans. Och ofta är det lättare att se det på bild än i verkligheten...man kan undra varför.
      En bra fortsättning åt er också!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...