21 jan. 2014

Ett hörn i sovrummet

 Med solen kom också lusten att städa. Dammet som har samlats en längre tid på alla möbler och småprylar började rent ut sagt sticka mig i ögonen. 
Men nu har åtminstone vårt sovrum fått sig en släng med dammvippan. 
Garderoberna har blivit urrensade,  
blommorna fick åka genom duschen och sen i med ny jord i krukorna.
Och nu känns allting så mycket fräschare.

I ett hörn i sovrummet har jag en gammal hylla som får tjäna både som hängare åt mina jeans
och för samling av lite annat smått och gott.



Buketten med pappersrosor får ligga som prydnad på hyllan.

 De gamla kängorna kan ni ju lista ut vems fötter dom suttit på :)

 Den lilla rutiga väskan fungerar som förvaring åt mina hårspännen.
Spetsvantarna har suttit på någon fin dam i Helsingfors
och börsen är från min egen barndom.


Ännu en tidningspärm som fick bli tavla. 
Tavlorna som jag gjorde tidigare syns här.


Nu vore det ju bra att smida medan järnet är varmt och beta av ett rum i gången.
 Så kanske till midsommar borde jag vara klar. 

6 kommentarer:

  1. Hördu du, tack för att du visade hyllan. Nu kom jag på hur jag skall fixa till i vår kammare där kläderna ligger i en hög på en stol.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va skoj om bilderna gav inspiration :)

      Radera
  2. he ji kul me vårsolen tå dambi syns.sir ut som bara va....meen he hals väl tär .God fortsättning

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst halls e tär, men e trevligt ti få bort e nain gang emellanåt :)

      Radera
  3. Oj ,oj,oj vilka vackra bilder du har hitta idag god fortsättning med städningen! Din mor.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...