23 jan. 2014

En ficka till våtservetterna


 Jag ser alltid till att vara utrustad med ett paket Savett-våtservetter i handväskan. 
 Alltid nu som då dyker det upp tillfällen när det är bra att ha en Savett att dra fram. Men jag hade retat mig på pappersförpackningarna som alltid gick sönder, med den påföljd att man hade utspridda våtservetter i botten av väskan.

 Men nu har jag löst problemet genom att sy ett passligt fodral till "Savetterna".


Yngsta sonen sa: Men mamm, e de e ju it telefonfodral.
Och ja det stämmer att modellen kommer från ett telefonfodral, men med lite ändringar i måtten, så tycker jag att det passar bra också för detta ändamål.


Mönstret som jag utgick ifrån hittade jag här! Klick.

4 kommentarer:

  1. fiffit fiffit.he tåls va i ordning.Ha e bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jå e gar betär tå allt e tär e ska va :)

      Radera
  2. Väldigt fiffigt! :) Å snyggt blev det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Kul att du gillade den!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...