17 dec. 2013

Juliga glasunderlägg


Kände väl att dom pastellfärgade underläggen
 inte riktigt passade in så här i juletider. 
Så när jag hittade mönstret till dom här,
 var det bara att sätta fart på virknålen,
och tillverka en juligare variant glasunderlägg.


 Passar bra både som glasunderlägg
 och under glaslyktan.


 Kunde ha gjort hur många som helst av dom här.
  Roliga, snabba och (enligt mig även) fina,
 det är väl tre bra anledningar
 för att göra fler :)


Mönstret finns här, 
 virkat har jag gjort med Mandarin Petit
och virknål nr 2,5.

6 kommentarer:

  1. Javisst, hur söta som helst!
    Vita blir säkert som en snöflinga!
    Massor med vackra i länken :)

    God fortsättning i "julbruåskon" :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det fanns många modeller som man gärna ville testa.
      Riktigt god fortsättning till dig med!

      Radera
  2. Åhh.. va`vackra och så välgjorda!!!

    SvaraRadera
  3. Va bra, det där mönstret kommer jag att nypa. Tänkte samma som du att jag har bara pastellfärgade men jag hann aldrig göra några röda eller vita så det får bli nu efteråt.
    Ha det så gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst det kommer ju tid efter jul också :)
      Ha de bra du me´!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...