22 dec. 2013

Fyra sorters julgodis


Igår hade vi julgodisbakning på programmet.
Sammanlagt fyra olika sorter snurrade vi till.
Och idag har trafiken till kylskåpet varit stor.
Hoppas att det finns något kvar när julafton kommer.
Ska väl erkänna att jag själv också "provsmakat" en och annan.

 Bountybollar....min absoluta favorit.....såå goda!!
Recept finns bl.a här "klick".

 Marscrispies....för vår del nytt för i år.....
receptet hittade jag här "klick".
Och med Marschoko kan det ju inte bli annat än gott!

 En favorit i repris Rocky road....
Recept by Leila... "klick.

Och sist ut.....ungarnas favorit...Chokladmyror.
Ett recept som någon gång i tiderna har kommit från barnens lågstadieskola.

1/2 dl sirap, 1 1/2 dl socker, 100 g smör, 4 msk kakao 
kokas upp.
4 dl Rice crispies röres i.
Klicka ut på plåt eller i muffinsformar, låt stelna.



Idag har det stått städning på schemat...inte alls lika roligt som att baka julgodis.
Om det var många som anmälde sig frivilligt
 att hjälpa till med godiset
....så var det andra takter idag.
När jag anmälde att idag var det städdag
 så var plötsligt alla väldigt upptagna.
Ska väl ta mig en sista svängom med dammsugaren nu .....
så får det räcka för idag.





3 kommentarer:

  1. Önskar dig och din familj en GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR! (Jag undrar om du har kvar nåt av godiset ni har gjort...)

    SvaraRadera
  2. he låter bekant me hjälpase it naingang ere så mytji i verkstan som tå e ska göras na jär in.och godis.oj vafö måst man äta heila tidin tå e var laga.GOD JUL

    SvaraRadera
  3. God Jul Catarina!
    Och tack för många goda tips du delat med dej här på bloggen.

    Ha det fridfullt och gott
    Monica

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...