11 nov. 2013

Uppdatering på tröjan

Kan väl säga att det började väl inte riktigt som på Strömsö med den här stickningen men nu är jag i alla fall en bit på väg. När resåren var stickad första gången så kom jag fram till att den storleken ryms det ingen Cata i, så då blev det till att riva upp alltsammans och börja om med en nummer större på stickorna.
Nå nu är i alla fall den första delen av mönsterstickningen klar och då är motorväg en bra bit framåt.


 Om någon har missat vad det skall bli så är det denna jag skall försöka åstadkomma. 
Ett och annat spännande moment har jag nog framför mig innan den här är klar. Bl.a skall hela härligheten klippas upp mitt fram när den är färdig stickad. Vågar knappt tänka på att jag skall lägga saxen i den när jag kommit så långt. 
Men det får vi ta då...


 Många trådar blir det på baksidan.

Fortsättning följer.

6 kommentarer:

  1. Det ser superfint ut!!! Förstår skräcken för saxen hu...

    SvaraRadera
  2. Oj, vad vin den blir! Jag håller på att sticka en isländsk tröja och den ska också klippas upp när den är färdig, så jag förstår nog också skräcken.

    SvaraRadera
  3. Blir superfin!! Farmor stickade många tröjor förr som hon klippte opp...hon sydde med vanlig raksöm på maskin..ett par ggr..o vips så tog hon till saxen....det går nog ska du, men kanske du har mardrömmar före:O)

    SvaraRadera
  4. Åh, vilket projekt du håller på med!
    Men det ser jättefint ut ...
    Tänk att såna mönstertröjor är pop igen, min första är från 60-talet ;o)
    Spännande att se den färdig!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Tack för era fina kommentarer om tröjan! Jag har lovat lite tyst för mig själv att detta inte skall bli något evighetsprojekt. Så det betyder att en ny uppdatering borde ske om inte allt för lång tid :)
    Tack för att ni kikar in!!

    SvaraRadera
  6. herrejämmeligen va fin on var he troud ja faktiskt it .God fortsättning

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...