17 nov. 2013

Mera julgranskulor....och storm.


Några fler stickade julgranskulor har blivit klara.
Den här gången i färgerna grått och julrött. Och om jag får välja så tycker jag bättre om den här färgkombinationen än den röd/vita.


Dessa har redan hunnit flytta till annat hus.


Jag tycker egentligen att dom är lite knepiga att sticka dessa kulor. Men ändå kan jag inte riktigt sluta, 
utan istället blir det att jag bläddrar i boken med mönster och bara vill göra fler och fler. 
Så nog lär det bli en och annan ännu.




Ingen i våra trakter tror jag har missat stormen som drog förbi förra natt. Det var nog en av dom värsta på många, många år. Själv låg jag vaken mest hela natten, först och främst p.g.a stormen som slet i plåttaket så att hela huset skallrade. Får vara glad att vi har taket kvar idag. Och som grädde på moset så lyste ju fullmånen så stor och rund och vacker :/ 
Jag minns förr när någon sa att dom inte kunde sova på grund av fullmånen Att he va no nåo na pjasas. Hoppas att jag aldrig sa det högt ;) Inte så att jag drabbas vid varje fullmåne, men alltid nu och då slår det till. 



Riktigt häftigt hade vi det vid halvtretiden förra natt.
Äldsta sonen kom heim fron dansin och möttes av att vårt största gårdsträd blåst av och fallit över vägen. Inget annat att göra än att väcka ett par karlar till, som efter att de tittat ut genom fönstret och konstaterat att det inte såg i syne, fick hoppa i arbetskläderna och gå ut och starta motorsågen. Kanske inte det man allra helst gör kl 3 på natten...ti såg bjärkvedin
Den här bilden är tagen strax före 03.00. Inga glada miner jag fick av herremännen när jag visade mig på trappan i bara nattlinnet och kameran i högsta hugg :) 
Dom vände mig helt enkelt ryggen.

I natt skall jag sova som en stock!


7 kommentarer:

  1. Tusen tack! Dom är jättefina.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att du tyckte om dem!
      Och va trevligt att du lämnade ett litet fotspår :)

      Radera
  2. oj jissus ja ha it tyckt om julbollan men ti e fin.halde nerven ti stick såde potut.Ja riktit kan si ansiktsuttrycken på gubban.Ha e bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jå, potut er e´. Först trour man att en såde litin sak gar ju på et huj ti stick, men så e int e riktit. Ganska tidskrävande men ändå skoj.
      Ja, karans ansiktsuttryck sa ganska klart och tydligt att nu va int e läge för na skämt ;)

      Radera
  3. Det hör väl inte precis till vanligheterna att såga med motorsågen den tiden på natten .Tur att ingen kom till skada i stormen ,kulorna är jättefina ,kram Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Skoj att du gillar julkulorna.

      Radera
  4. Jättefina julkulor! Jag har kämpat i perioder med att sticka sådana men det har varit rätt svårt. Men har planer på att tillverka några fler. Jag brukar också sticka i rött och grått. Färger som verkligen passar ihop...tycker i alla fall jag...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...