1 nov. 2013

Garn till tröjan :)

Att en påse garn kan få en på så gott humör :)
Har varit och köpt garn till tröjan som jag skall sticka.
Och nu går jag nästan omkring och ler för mig själv varje gång jag går förbi dom fina garnnystanen.



Valet föll på Maija garn
 och jag tror att det kommer att bli hus bra som helst.


Och här en bild på hur det kan se ut där jag sitter med mitt handarbete.
Det är antecknigar, mönster, uträkningar och olika arbeten i en salig röra. 
Och kaffekoppen....ja den är ofta med.


Ha nu en riktigt skön helg allesamman!

6 kommentarer:

  1. Din tröja kommer att bli superfin och vilket tålamod med mönster och uträkningar. Önskar att jag hade den där mönsterenergin kvar men den har försvunnit helt. Jag vill bara se på bilden och sticka därefter. Genväg alltså. Ha en en bra helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar vara väldigt olika det där med att använda mönster. En del använder sig typ aldrig av färdiga mönster. Medan jag igen vill ha klara och tydliga mönster till allt. Däremot kan jag nog ändra på garn, maskantal,storlek och annat för att få det som jag önskar.

      Radera
  2. he var spännand ti si resultati.Ha e bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lovar att hålla er uppdaterade under resans gång :)

      Radera
  3. Vilken trevlig blogg Du har! Jag spanade in disktrasorna som Du stickar. Men ett hittade jag bara på finska och jag är helt oförmögen att kunna läsa det, tråkigt nog. Kanske Du har det på svenska någon annanstans. På återseende...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jätte trevligt att du har hittat hit :)
      Nej, tyvärr har jag ingen svensk version av mönstret till disktrasorna.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...