14 nov. 2013

En ny matta har flyttat in.

Vid senaste besök hos mina föräldrar så gick jag ut med den här mattan under armen när vi for hem.
Mattan tilltalade mig massor med sina rena och klara färger.
En handvävd finhet som inte går att få tag i var som helst.


30 år. Ungefär så många år sedan är det, sedan mattan vävdes.


 Med sina många metrar fick den ta plats i vår hall i källaren.


Någon gång, en vacker dag skall jag också väva mina egna mattor.
Vävstolen, den står redan i ett hörn och väntar :)

8 kommentarer:

  1. Vår vävstol väntar också på oss. Det återstår bara några veckors röjning innan vi kommer fram till den. Men snart så är vi nog där...jag drömmer om att väva mattor av olika jeanstyger...har ett stort, stort lager...fast så ska ju det klippas till mattrasor också...det finns lite att göra alltså...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, om man tänker klippa sina egna mattrasor har man nog en hel del jobb framför sig innan man kommer så långt så att man kan börja väva. Men att klippa mattrasor kan ju också ha sin charm :)

      Radera
  2. Så himla fin!!! Fina färger som man blir glad av! Jag har opp min vävstol o har en matta i också.. men när jag skall sätta mej ner o väva vet jag inte...jag önskar mej mer tid!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mera tid är det nog många som önskar sig.
      Samtidigt som man aldrig slutar att förundras över hur dom gjorde förr i världen, när dom hann med sånt....som att väva mattor.

      Radera
  3. Oj,va den passa bra vilken tur att jag sparat den,ha en bra helg allihopa mommo.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst gjorde den! Hela hallen blev mycket "gladare".
      Ha det bäst ni me´!

      Radera
  4. oj jämmer va fin matto mommo hadd.å lang .fin fin.Ha e bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jå, e finns nog en heil deil tär :) Tycker jag samlar me´ me na varenda gang ja e tid.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...