18 okt. 2013

Virkad kudde

Min virkade kudde är klar. Och eftersom jag tydligen har snöat in mig på både den senapsgula färgen och Novitas Hanko garn så vad vore den virkad i om inte just det.
Och inte för skryta men jag är supernöjd med resultatet.
Dessutom var den jätterolig att virka och snabbt gick det. En massa plus där.


Ide´n till mönstret fick jag här.


Nu skulle det ju va väldigt frestande att handla mera garn i andra färger och göra ett par till som t.ex i grått, svart eller gråblå.




Som alltid när jag gör kuddöverdrag så vill jag att det vid behov skall gå att ta av och tvätta.
Så därför fick det bli knäppning på baksidan.


Här har vi fått en förvarning om att vintern är på kommande. Lite snö och tillfruset på marken. 
Jag som faktiskt har börjat tänka på julen redan, vilket inte alls är likt mig, kanske inte är helt ute och cyklar i alla fall. Även om det kändes så häromkvällen när jag satt och "julpysslade" och vi hade 12 grader varmt utomhus, på kvällen märk väl. Men julpysslet det återkommer jag till en ny dag.
Här sparkar vi igång fredagskvällen med lite godisshopping och så det traditionella den här årstiden, bonga älgar :)

Ha det nu så superbäst allesamman.

8 kommentarer:

  1. hej.. ja detta va konstigt.. då jag skulle se var du hade fått iden till kudden så dör min "BLOGGERÖVERSIKT" opp.. där va nu inget mönster, haha--Men den va fin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, något hade blivit fel med länken till mönstret. Men nu är det åtgärdat :)

      Radera
  2. vackert,vackert .Ha en bra hälg D....

    SvaraRadera
  3. Oj nu blir jag lite avis både på kudden och det nystartade julpysslet. Kudden är ju alldeles härlig och att komma igång med att planera julpyssel är ju alldeles klokt för tiden brukar ju alltid bli för kort så här års.
    Själv håller jag ännu på med det där fylla på lager av det gamla vanliga till julmarknaden så inte konstigt att jag blir avis. Brukar fylla på lagret innan jag tillåter mig pyssla till roligare grejer men det kommer snart. Ha en trevlig helg med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Till saken hör att jag nästan inte brukar julpyssla alls. Därför känner jag knappt igen mig själv i år :)

      Radera
  4. Hej! Hittade din fina kudde när jag sökte lite virkinspiration. Kan du tänka dig o tipsa hur du gjort? Ser ut som du virkat 2 varv mellan varje stolpvarv-stämmer det? Hur har du då gjort m stolparna för att få lutningen åt samma håll hela vägen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Förlåt att du har fått vänta så länge på ett svar. Jätte skoj att du tyckte om kudden.
      Stämmer att jag har två varv fastmaskor mellan varje stolpvarv. För att få alla stolpar åt samma håll så har jag virkat runt, alltså kudden är öppen endast i botten och upp i. Under den första bilden har jag länkat till en sida med bra beskrivning på hur du virkar stolpvarven. Sidan är visserligen på finska men det är tydligt visat med bilder. Lycka till med din virkning!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...