13 okt. 2013

Tid i hobbyrummet

Här bland mina tyg och garn har jag tillbringat en del av dagen. Ibland är man bara tvungen att ta sig i kragen och försöka att få minskat på högen med oavslutade projekt. Det mesta av det som ligger halvfärdigt är klart så långt som till att garnändar skall fästas eller att det skall sys ihop på ett eller annat sätt. 
Undrar varför det  ofta förhar sig så att ett projekt stannar just när det är nästan färdigt. För mig gäller det inte bara handarbeten utan även andra saker. Hur är med er? Gör ni alltid klart era saker på en gång...eller har ni också sånt som gärna blir liggandes.


En nästan färdig pannlapp, och den har även en kompis som borde monteras ihop.

 Ett stickat överdrag till en kudde som har varit färdigt stickat...ja, det täcks jag inte ens tala om hur länge.

 Ett virkat kuddöverdrag där knapparna fattas. Trodde att jag skulle hitta passliga knappar i min samling. Men icke.....eller egentligen gjorde jag det men det var tre stycken för lite :( så nu blev det liggande ännu en stund.
Och det här är bara en bråkdel av vad som finns. Skulle man riktigt börja gräva på djupet.....ja då borde jag nog inte alls fundera på att dra igång något nytt. 

Men tå e ju så härrans råolit ti fo byr po na nyytt!




6 kommentarer:

  1. Håller absolut med i allt du skriver denna gång :)
    ... och sista meningen är så sann, så sann ...
    Undrar när man kommer fatt ...
    Fina saker du håller på med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att vi i alla fall är flera som delar "problemet" :)

      Radera
  2. Känner igen mig! Har speciellt ett projekt som det brådskar med, började med yllebyxor till babyn i magen i våras. Nu är sonen 3 månader och kylan kommer. Byxorna har ett ben, han har två.... ;)

    Snygg header förresten! Vilsamma och fräscha bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så kan det va´ :) Det är ungefär som när man stickar sockor, den första går bra, men det är trögare med den andra. Lycka till med stickningen!

      Radera
  3. så sant då det är roligare att börja på nått nytt. Jag har sånt som är hur gammalt som hellst...började på en tröja åt Linnea då hon va liten(hon är 12 nu),,o nu hoppas jag att jag får den klar så Ida kan ha den , hon blev 2 år i aug..sen har jag nog mycket annat som ligger..pust o ve..man får skämmas, men som tur är man ju inte ensam. Allt du hade va så fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Likadant här. Har sånt som har legat halvfärdigt typ sedan tonåren. Enklast vore det ju att hiva det i roskis men det näns man ju inte alla gånger.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...