6 okt. 2013

Helt vanliga pannlappar.

Fin söndagkväll på er mina vänner!

Konstaterade att mina pannlappar började vara både nötta och slitna. Så jag tog tag i saken och virkade några nya. Eftersom Novitas Hanko garn har varit på gång här till ett som annat nu ett tag, så fick pannlapparna bli av samma garn.


 Snabbvirkade med ett enkelt strukturmönster.
Man lägger helt enkelt upp önskat antal luftmaskor.
Börjar första varvet med att hoppa över en maska. 
En fastmaska och en stolpe i nästa luftmaska. 
Hoppa över en luftmaska.
En fastmaska och en stolpe i nästa maska....
.....och detta upprepas varvet ut. Avsluta med en luftmaska.
Alla varv virkas lika till önskad storlek.
  



Nu blir det virkning en stund och sen ut och köra med gänget och se om vi "bongar" någon älg :)
Ha det gott till nästa gång!

8 kommentarer:

  1. Super snygga pannlappar.. Strukturen blev så otroligt fin..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. åhå laga du et störr gäng tå du byra,nästan för fin ti använd.Ha e bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, tå ja entå hadd opp fartin ;)

      Radera
  3. Fina pannlappar och så enkelt mönster fast det ser så avancerat ut!
    När jag skulle fylla 40 år, alltså MÅNGA år sen, frågade min mamma och syster vad jag ville ha i present...mina pannlappar börjar bli slitna så ni kan ju virka några åt mig! De virkade 40 ST PANNLAPPAR åt mig! När jag fyllde 50 sa jag att jag vill ha yllesockor men inte fick jag 50 par, inte ens ett par...dom fick nog av mina önskemål när jag fyllde 40! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo dom ser knepigare ut att virka än vad det sist och slutligen är.
      Vilken kul grej det där med presenten :) Fint hade det varit med 50 par sockor också, men det är ju "lite" mera arbete med ett par sockor än med en pannlapp.

      Radera
  4. Hej.Råkade titta in till dig och såg dina fina pannlappar. Just nu har själv dille på att virka just pannlappar. Men jag nästan skäms när jag visar mina. Dina är så fina och mina ser ut som om en unge i förskolan skulle ha virkat dem. Sköt om dig virksyster !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va kul att du hittat hit!
      Jo, pannlappar är en sån sak som man som "virkare" alltid nu och då återkommer till. Har man inget annat kan man ju alltid virka en pannlapp ;)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...