18 sep. 2013

Supergod äppelkaka med smak av kardemumma.

Eftersom vi lever i en tid med mycket äpplen så är det självklart att det har blivit bakat en och annan äppelkaka. Själv har jag svårt att få nog av äppelpaj ;) det är ju bara såå gott!
Den här varianten hittade jag i mina gömmor när jag började bläddra bland mina äppelpajrecept. Receptet har jag ursprungligen hittat för länge sedan inne på bloggen Sands drömmar. Klick..så kommer ni till receptet.
Kakan har smak av både kanel, kardemumma och lite kokos.
och serveras tillspetsad med kolasås och vispad grädde.
Mums, mums det här är gott!

Jag gjorde som jag brukar och bytte ut vetemjölet mot Sempers glutenfria Fin mix för att få en glutenfri variant. (därför skönk äpplena ner i smeten under gräddningen, men som min mommo brukar säga,Smaken är huvudsaken :)



Hittade "färdigkokt" kondenserad mjölk i butiken. Bara att öppna burken och kolasåsen är klar att ätas.Smidigt och enkelt istället för att koka den i 2-3 timmar.

2 kommentarer:

  1. mums.måst prov låte gott.Ha e bra

    SvaraRadera
  2. mums.måst prov låte gott.Ha e bra

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...