10 sep. 2013

Stickade sockor med flätor.

Nu börjar vi vara inne i den årstiden då man gärna drar på sig ett par stickade sockor när kvällen kommer. Även om det har varit ovanligt varmt hittills så lär det väl nog bli kallare ännu vad det lider.

Har laddat upp lite för kölden och stickat ett par lågskaftade sockor med fläta.

Har inte stickat många par sockor i mitt liv. Har alltid tyckt att hälen är ett krångligt kapitel som är omöjlig att få till så man är nöjd. Men med dessa gjorde jag på ett annat sätt än tidigare och nu gick det faktiskt bättre :)
I övrigt så var sockorna supersnabba att sticka.


 Sockorna stickade jag i Nepal garn från Drops.
Mönstret kommer också från Drops.
Stickor nummer 4
En liten ändring gjorde jag i mönstret, istället för att sticka fläta på vart femte varv, så stickade jag på vart fjärde varv.


Lite garn har jag också handlat.
Kanske det får bli till en sjal.

 Matchar med min asterbukett som jag fick av mamma idag :)

1 kommentar:

  1. Jätefina sockor.. jag har köpt garn till ett par sockor..men sen så tänkte jag om man skulle hitta på nått annat än de vanliga..o nu har jag ju ett--de va fin! Garnet ser ut att va samma som jag har på min tävling, de va så ulligtgulligt!Ha en bra dag

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...