1 sep. 2013

Några rosor....och en fråga.

Ännu är det några rosor som blommar i rabatterna.

 Den här har jag väntat länge på att den skulle slå ut och i går när jag gick ett varv i trädgården så hade den till min glädje öppnat sig. Trodde ett tag att den inte skulle hinna innan frosten kom.
Rosen är nyplanterad för i år så därför var det lite extra roligt att den hann visa sig. Rosen är svagt, svagt lila i färgen och inte så mycket rosa som bilden visar.

 Här en annan som också blivit planterad i år och nu står full med knoppar som troligen inte hinner slå ut i år. Blommar i klasar med små fina blommor.

 Här en favorit från år till år.

Och så till min fråga. Vad är det här ogräs eller blomma?


Idag har det varit riktigt höstruskväder. Ganska mysigt om ni frågar mig. 
En hel del varv har det blivit stickat på dom påbörjade sockorna med flätor.

3 kommentarer:

  1. Fina rosor du har!!Men om det är ogräs el ej vet jag inte;( du får visa sockorna sen!

    SvaraRadera
  2. Har du franskt kungsljus ??? Ser precis ut som deras blad . Den växten har otroliga rötter och åtminstone här försedd med varningstriangel sen den höll på att konkurrera ut några pioner .
    Hälsn. Greta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har jag faktiskt tänkt på själv att det eventuellt kunde vara. Har en sedan tidigare, så antagligen har den frösått sig själv.
      En fin blomma, men passar inte så bra just där den växer nu. Tack för tipset!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...