30 sep. 2013

En virkad höstduk

Tyckte inte att jag hade någon passlig duk att lägga på vardagsrumsbordet när sommarduken åkte i byrålådan, så då drog jag igång och snabbvirkade en ny av ett garn som jag hade på lager, tänkt till ett annat projekt ;)
Fast nu är även det andra projektet på gång, som ska få bli som sällskap åt duken när det blir klart.


 Den senapsgula färgen är tydligen något nytt bidrag till min personliga färgskala. Kan inte komma ihåg att jag skulle ha likat den färgen speciellt mycket tidigare. Och nu har jag redan flera saker i huvudet som borde förverkligas med just den här färgen. Intressant det där hur man kan ändra sig vad gäller färger. 
Månne man har olika färg för olika åldrar?...Nä kanske int, men intressant hur som. Tror jag ska läsa på lite om färgterapi och se vad det säger :)
(Ja och hur många gånger skrev jag inte ordet färg där månne...)


 Mönstret till den här duken är egentligen ett mönster till en matta och finns här.
Och garnet jag har använt är Novitas Hanko.



Kudden jag hade från tidigare råkade ju till och med matcha duken.


Idag har bl.a annat en del av pelargonerna åkt på vinterförvaring, några var så fina ännu så dom fick stå kvar en stund till även om pelargoner inte känns riktigt rätt nu just. Men svenskarna utlovade ju "brittsommar" till slutet av veckan, så nog lär väl värmen komma ännu.
Och så har jag hittat mönstret till tröjan som bara måste, måste stickas. Trodde att jag hade hittat det redan tidigare men nej den föll ner på andra plats. Nu gäller det bara att snabbt komma sig iväg till en garnbutik och shoppa loss.

Ha det bäst alla ni som kikar in!!

6 kommentarer:

  1. va ska man säg.WAU.å tröjan den blir nog fin ,Ha e bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag ser fram emot att få hem garn så jag kan börja på med den.
      Ha det bra du me´!

      Radera
  2. En likadan tröja hade du för ett antal år sedan, men i blåa färger den var okså fin det var i slutet på 70-talet då hade din mor valt färger.Ut och njut av höstsolen tills du får hem garnet,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har svaga minnen av den tröjan. Finns den kvar =) ?
      Har faktiskt njutit massor utomhus idag. Så skönt!

      Radera
  3. Bägge tröjorna va fina! Och visst kan man ändra sej i färg val.. tror nog det har med ålder att göra.. Ifjol började jag tycka om orange..(det håller i än) o nu i år har jag sakta lärt mej tycka att olika toner i lila är snyggt.. Duken va fin!..Jag har också plockat bort alla mina 13 pelargoner..somliga är poå vinden, i källaren el här inne..tills de har blommat ut.Det är också en blomma som jag inte brydde mej i förr att förvara el idas köpa.. men så i år då jag hade lyckas få 2 st att klara vintern..så plötsligt går man har 13 st.. men jag ligger i lä ännu..syrran i Sverige har 90 stora o 28 skott..ha de bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo pelargonerna går lite i samma spår här, först några och nu blir dom fler och fler för varje år. Men 90 stycken! Där är jag inte riktigt än =)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...