23 sep. 2013

Disktrasor.....igen ;)

Fick förfrågan om jag inte sålde av mina stickade disktrasor. Och visst gör jag det. Behövde bara få lite tid på mig för att sticka upp ett litet lager först.

 Kände för att frossa i färger.
 Några stickades i en typ av "våffelmönster".....

....och ett par stycken i samma mönster som tidigare.


Garnet jag har använt den här gången är Blend Bamboo. Lär ju ska vara superbra om inte bäst just till detta ändamål.
En finsk bloggerska har till och med gjort en lite intressant test inom ämnet. Den kan ni läsa här.


 Det blir lite av ett beroende att sticka dessa när man gjort några stycken. Det blir ju liksom klart någongång.
Istället blir det "bara en till, och en till och......."


En bra vecka på er!

3 kommentarer:

  1. ojoj va fin di e allihop.God fortsättning

    SvaraRadera
  2. Oj vad du fixat till vackra disktrasor. Jag tycker faktiskt det är roligare att använda en stickad disktrasa i vacker färg än en sådan sort man nästan använt hela livet.
    Rätt trevligt att du dessutom gjort dem i olika mönster så säkert är det åtgång på dem.
    Ha en fin vecka.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...