27 aug. 2013

Stickad babyfilt.

För några veckor sedan så hade jag den stora glädjen att bli faster till en liten tjej.
Och självklart så ville jag ju sticka något åt henne.
Redan när hon låg i magen började jag på med den här babyfilten med små söta lamm på.
Hade många gånger spanat in dessa fina filtar inne hos Linda och nu gavs det ju ett ypperligt tillfälle att få sticka en. 




Filten var lätt och snabb att göra, de små lammen broderades på filten efter att den var färdig stickad. 
Garnet jag använde kommer från Kangasaitta och heter Lykke.
Stickor 4,5.


Virkade även några små hjärtan.
Ett fick pryda hörnet på filten
 och några andra blev dekorationer på paketen.



Önskar den lilla tjejen och hennes föräldrar allt gott i livet!

5 kommentarer:

  1. Åh så fint det blev! :) Extra gulligt att dekorera paketen med de virkade hjärtanen som återkommer på filten.

    SvaraRadera
  2. Så fin!Jag har också sett filten hos Linda..o den är så tjusig. Den lilla blir säkert glad åt värmen...

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar liten filt!!!

    SvaraRadera
  4. Se oli aivan ihana viltti. :) Ollut jo kovassa käytössä pikkuisella. :) Kiitos hienoista lahjoista. Terv. Tea ja Kristian.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...