12 aug. 2013

Dagen före skolstart....och en virkad duk.

I år är det mycket som är nytt inför skolstarten i morgon.
Äldsta sonen flyttar till internat, mellansonen börjar högstadiet, de två yngsta börjar i en ny skola sedan byskolan stängdes i våras. Endast den ena av sönerna som åker till samma ställe som förra läsåret.
Och för mig blir det första hösten på 16 år som alla barna åker iväg på morgonen. Kan lugnt påstå att det kommer att kännas konstigt. Ska jag vara ärlig är det inte glädje jag känner...nej det är nog något annat.
Ja, jag vet att det är tidens gång att barnen växer upp. Men varför måste dom göra det så snabbt.
Alla gossarna verkade ändå relativt lugna och nöjda i kväll, om än lite nervösa, så vi ser fram emot att det går bra för dem alla.


 Under sommaren blir det inte tid till mycket handarbete. Men helt har jag inte kunnat hålla mig från att virka eller sticka lite nu som då.
På många finska bloggar har jag sett den här duken virkad och alltid tyckt att den varit fin. 
Så jag måste ju bara ta och göra en jag med.


 Duken är virkad efter samma mönster som den virkade mattan som ni kan se här
Och mönstret hittar ni här.
Fyra stycken glasunderlägg fick den som sällskap.
Den här gången använde jag Tilda garn och viknål nr.3.


Önskar alla små och stora elever en riktigt bra skolstart i morgon.

2 kommentarer:

  1. hejsan.kan tänk he a vari tyst idag hos er.Du har väl gått i och ur fönstren å vänta.Ha e bra

    SvaraRadera
  2. Duken och glasunderläggen var jätte fina!!! Här hos oss börjar skolan inte förrän nästa vecka. Hoppas att skolstarten gick bra :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...