5 aug. 2013

Blommor

Nu har dagarna sprungit i väg i rasande fart igen.
En vecka kvar till skolstart och man gör som man brukar. Står och gapar och undrar
 "Hur ha e gaa såde snabbt."
Mellan varven man tycker att det skall bli skönt med lite rutiner igen, så funderar man på om man borde ha tagit till vara sommarlovet ännu bättre.
Program har det inte varit brist på och det är väl kanske just där som man kan känna att man har bort den där riktiga sommarlovskänslan, av att vara RIKTIGT LEDIG. Så som det var när man själv var barn. Då var det mycket lite program sommartid.
Nu har ungarna fullt med aktiviteter hela sommaren flera gånger i veckan.
Ibland undrar jag faktiskt om det är det bra för våra barn att varje vecka(så gott som) året om, vara fast med träningar och aktiviteter. 
Man kan ju undra!




Nu till något annat.
Blommar i rabatterna gör det för fullt.
Sensommarblomstren lyser redan med sin fulla kraft.
Har varit ute hela kvällen och rensat ogräs och det hade minsann också trivts efter senaste regn.


 Här var det flox och fackelblomster

 Här tillsammans med en blomma som jag fick på en plantbytarkväll och som jag inte har något namn på.


 Några solrosor i kvällssolen.



 Och så allas vår vän "sprättblåomon" eller Balsamin som den heter. Den håller ju helt på att invadera våran gård. Vi börjar ha hela hav av den både här och där. 
Och för att hjälpa den på traven så tycker pojkarna att det är superkul att stå och knäppa sönder fröhusen så att fröna flyger åt alla håll. Och jag tar istället gärna mot tips om hur man blir av med denna varelse.


 Vem var det som sa att gult e´ fult.
Den här ar ju jätte fin!

 Stormhatten börjar just ha färdig blommat och höstastern håller på att slå ut.

 Även om det senaste regnet tog hårt på skogshallonen så är trädgårdshallonen riktigt fina.
Borde kanske ge mig ut i buskarna i morgon och plocka de som är färdiga.

 Och till sist, årets pelargon vid trappan.

Önskar er ALLA som kikar in EN RIKTIGT FIN VECKA!!




5 kommentarer:

  1. Hej och tack för kommentaren!
    Du har visst en härlig trädgård själv ...
    man blir så gott som hemmablind för det man har själv!
    Nej, lite inspiration är det bra att få av andras trädgårdar!
    Lite långt emellan, det håller jag med om! Vi körde närmare 200 km och hann som sagt med fem stycken!
    Ha en skön fortsättning på 'såmarin' !!

    SvaraRadera
  2. Javisst är Rudbeckia vackra, inget fult här inte. Jag är bara less på dom när de är så långa men jag måste ha kvar dem för att de är så jättefina höstblommor, även till buketter. Gullris och Rudbeckia är så fint tillsammans så dessa buketter brukar jag föra till gravgården också när allt annat börjar vara utblommat, alldeles perfekt till dess att vi planterar höstväxter dit. Väl tidiga är dom i år som allt annat.

    SvaraRadera
  3. slå ner skvätt i väg å lägg svart plast på ställi.men om di e på heila tomtin vare jobbit.God fortsättning

    SvaraRadera
  4. Vackra blommor har du! Nu har jag njutit en stund i din trädgård tack din mor.

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar trädgård du har!!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...