7 juli 2013

Virkad sjal nr. 2



Nu var det nog länge sen det handlat om något med handarbete här på bloggen. Det blir ju inte alls lika mycket gjort av den sorten så här års.
Men jag fick faktiskt riktig virkabstinens här för en tid sedan, så jag var bara tvungen att få ta i ett handarbete. Den här sjalen låg halvfärdig i garnkorgen, så jag passade på att smida medan järnet var varmt och gjorde den klar.


 Den här gången valde jag att göra sjalen i två färger.
Garnet och mönstret är samma som i sjal nummer 1, som ni kan se här.


 Garn: Esito virkgarn från Kangas Aitta
Mönster från Drops
Virknål nr.3


I dagarna två har jag varit på Loppisrace till olika ställen. En intressant och jätte trevlig tillställning.
Några saker fastnade ju förstås i händerna och fick följa med hem, och dem skall ni få se en annan dag.


2 kommentarer:

  1. Härlig duk... Tycker att virkning lite hör sommaren till...
    Loppisrace låter häftigt, jag var på vår sommarholmes lantloppis och det är lyckad loppis... Om inte annat så träffar man bekanta..
    Kraam
    Sannne

    SvaraRadera
  2. så fin sjal!Härlig färg. Jag hade så velat komma på loppisarna..dottern ringde o frågade men jag har varit på släktträff idag. ha de bra!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...