27 juli 2013

Tror jag fått hallon på hjärnan....

Om man ser hallon framför sig när man sätter fast ögonen, är det väl nog risk för att man fått just det, "hallon på hjärnan".
Jag tycker om att plocka hallon och så mycket hallon som finns i våra skogar i år, så är det ett ännu större nöje. Bara att söka upp närmsta kalhugg och sätta sig under en buske och så börjar man ösa i ämbaret. Nåja, kanske nu int riktit så heldär..
 Att säga att buskarna dignar av bär på vissa ställen är åtminstone inte att överdriva. Igår när jag var ut och cyklade kunde man riktigt känna hur det doftade av hallon på sina ställen. Dessutom är bären i år av mycket bra kvalitet, väldigt lite dåliga bär och bara ett och annat kryp.
Tanken på hur mycket bär som inte kommer att bli plockade är inte skoj. 
Idag blev saldot 3 liter, alldeles tillräckligt lång tid att va i skogen med den här värmen vi har nu. Den sammanlagda mängden hittills i år är 13 liter. Och mera lär det väl bli.

I


I dag har det varit VARMT. 
Att jag har varit och simmat två dagar i rad är nästintill otroligt.
Kan inte minnas när jag senast skulle ha simmat mer än en gång, och knappt det, på en sommar.
Ingen stor vattenvän som ni hör.
Men jag medger att det har varit riktigt skönt bara man får sig doppad :)

2 kommentarer:

  1. Rätt trevligt att fler fått hallon på hjärnan. Samma här, hallon överallt när man sätter fast ögonen.
    Skickade just dig ett mail så kika in på din adress. Fortsätt njuta av "plaskandet", inte alls dumt hur än man är landkrabba.

    SvaraRadera
  2. Hallon är nog drottningen bland bären. Har du något bra recept eller idé vad man borde göra med krusbär?
    Hälsn från Gun-Mari

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...