9 juli 2013

Mina inköp på loppis

Som jag redan tidigare nämnde så bjöd förra helgen på en hel del loppisprogram.
På lördag var det loppisrace i Purmo. Och på söndag var det Vöråborna som drog i gång till race.
Loppisracet i Purmo hade jag hört om i flera år men aldrig tidigare haft möjlighet att besöka det. Och som väntat av vad jag läst om tidigare års race, så var det mycket folk i farten både köpare och säljare. Till och med Strömsö var på plats.
I Vörå var racet i betydligt mindre skala men absolut lika bra. För att vara första året det ordnades var det superbra gjort. Och jag ser framemot att det är något som kommer att fortsätta från år till år.


 I Purmo trodde jag ett tag att jag skulle gå hem tomhänt men ser ni....på väg till bilen sprang jag förbi denna skönhet. Den påminde så mycket om köket hemma hos mommo och moffa, där det fanns en liknande brödlåda.
Färgerna var så välbevarade och klara, men handtaget var borta. Men det problemet löstes lätt med en sväng in till Lundagård :)


Resten av sakerna inhandlades i Vörå.
 In rikti redi kaffipannu på fäm liter 
och ett par korgar...kanske för sommarblommor.

 Och så en jättesöt emaljerad skål med lock.
Den ser jag också med blommor i.....som violer eller pärlhyacint till exempel.

 Lite bakgrejer

Och som tradition lite läsbart.


Har just precis rensat 12 kilo jordgubbar och nu ska ja putsa ägg. 
Och efter det tror jag bestämt, att jag skall blanda till en riktigt god jordgubbskvarg :) Nam, nam.......Härliga tider, Jordgubbstider!


4 kommentarer:

  1. Oj sjutton vad du fann många intressanta saker. I Vörå hann jag då alldrig se vad de andra hade så där blev det inget för min del men en mycket trevlig dag.
    Din brödlåda var kanon.

    SvaraRadera
  2. Nu had du nog fynda såg länge på brödlådan trodde nästan jag drömde,emaljera skålen fanns också me mommos så nu ere som jag sku kom hem ha en bra dag din mor.

    SvaraRadera
  3. Mycket grant och användbart du hittade!
    Borde ha tid att styra kosan norrut då det vankas loppisrace ...
    Gott med jordgubbar ...
    Skön fortsättning på sommaren!

    SvaraRadera
  4. Det va inte illa!Verkligen fina saker.Brödlådan minns man ju faktiskt från förr.Det är kul med loppis, bara man skulle hinna på alla.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...