20 juni 2013

Trädgårdsdagar



 Tiden går snabbt när vi har roligt det vet vi ju alla. Och i ett huj har en vecka flugit iväg sedan det hände något på den här sidan sist.
En hel del av den tiden har jag tillbringat bland mina blommor och blader.
Efter att ha vaknat upp ur koman som ni kunde läsa om här och har årets konfirmationskalas överstökat så har de senaste dagarna ägnats till stor del åt trädgården.
Buskar och blommor har planterats. Rabatter har rensats. 
Och frön har såtts. Bättre sent än aldrig, som det heter :)
"Men e kan ju nåo hend, he var e in tido höst, kanski snön kombär fyri blåomona"
Men framför allt så har jag njutut!!


 När de här bilderna togs hade vi strålande sol. Idag kan vi väl inte direkt säga att vi har samma väder.
Regn, regn och åter regn.
Är det det här som är årets midsommarväder?




En liten titt in trädgården på baksidan av huset.

Hjälpkarin är som alltid på plats.


Och härmed inleds årets midsommarfirande på många håll.
Vi skall ägna midsommaren bland annat åt lite mera konfirmation och att umgås med trevliga bekanta.
Och så önskar jag lite bättre väder så att jag kan glida runt med min nya...
....Ja ni ska få se en annan dag ;)

En riktigt, riktigt trevlig midsommar Åt Er Alla!

3 kommentarer:

  1. Hej Catarina och trevlig midsommar . Nu har jag så länge läst din blogg , stulit dina recept och njutit av dina fina foton att jag bara känner att jag måste tacka dej för allt detta . Du har en jättefin trädgård ! Hoppas du hinner njuta av den .Ni har säkert bråda tider med lantbruket och alla djur .
    Ha en riktigt skön sommar !
    Hälsningar Greta ( i Österbotten ,så vet du vem jag är :-) )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men oj så glad jag blir för det du skriver!! Och visst vet jag vem du är :)
      Jag försöker njuta så mycket jag kan i min trädgård. För mig är även arbetet i trädgården en njutning i sig, såvida man inte har något annat som behöver mer uppmärksamhet.
      En riktigt skön midsommar och fina dagar i trädgården till dig med!

      Radera
  2. Glad midsommar till er också. Här händer det ungefär desamma.. rensar, klipper mm bland blommor o blad, men idag har det regnat hela dagen.. nu håller det opp så kanske morrondagen blir bättre.Så fint du har det med port o staket..eller va det nu heter.Kanske du har fått en ny cykel..Min går så tungt så "he ji som jag sku cykel i tjiron",, häls nattugglan.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...