23 juni 2013

Min nya vilsoped.


 Länge, länge har jag önskat mig en ny cykel. Och då är det ingen racermodell jag varit ut efter. Nej en picknick cykel har jag pratat om. Och förra veckan slog jag till och inhandlade en riktig mommoped.
Hade spanat in en modell av märket Helkama men när denna skönhet mötte mig i en sportaffär jag egentligen inte alls hade tänkt gå in i, så var det klart att det var denna jag skulle ha.


 En stor och rymlig korg, ett styre som man verkligen inte behöver ligga över och en batteridriven dynamolampa. Fina viktiga detaljer för en trivsam cykelutfärd.....

 ....och som pricken över i:et en sits som heter duga.


Har redan hunnit med några cykelturer.


Ena dagen fick jag sällskap av dom två yngre tonåringarna och då begav vi oss till en "sandgrävo" några kilometer bort.

 Hunden var ju förstås också med. Han är nu mest intressera om någon har nåt godis att bjuda på.


 Soligt och fint var det där och så otrolig klart vatten.



Många cykelturer lär det bli ännu i sommar. Och säkert kommer ni att få se en del av dem här.
 Nu tå e dessutom är så leett ti få fåola kameran messe ;)


I dagarna har det utlovats värmebölja. Få se vad vi skall hitta på då. Har lite trädgårdsprojekt i huvudet som väntar på att bli verklighet. Kanske något av dem skall påbörjas :)

2 kommentarer:

  1. Va fin mommoped!Jag har också en mommocykel fast vispgrötsfärgad..men den går så tungt o så tungt!Va en sväng till Petsmo igår o jag trampar o trampar..vissa gånger känns det som om nain sku håll fast där bak. Va häftig korg ,,lätt att ta kameran med..o vilken skön sits..min är sönderbiten av hunden Emma då hon va valp..o en ny har jag skaffat men den ligger här inne ännu! Va fin cykleväg ni har..sådär med glesa träd..riktigt mysigt.ha en skön cykelfärd...

    SvaraRadera
  2. va fin ped du har,Jag å mommo ha vari en sväng ti Karperö idag på vår pedar,Ha e bra

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...