6 juni 2013

Känns som om jag försovit mig!


 Först hade vi vinter och så mitt i allt blev det sommar, men vart försvann våren? Den tiden när allting levande lugnt och försiktigt skall vakna till nytt liv, så även jag. Den hoppade vi bara över eller så gick den väldigt snabbt. Nu står jag istället här och gnuggar somnskorven ur ögonen och undrar hur många veckor jag sovit. Jag som skulle ta så många fina foton av alla vårblommande växter hann typ ta kort på tulpanerna på översta bilden, så var den historien slut.
Yrvaket har jag i flera veckor snurrat runt här bland mina blomrabatter, och verkligen inte fått mycket uträttat.
I rabatterna blommar sånt som inte är tänkt att blomma förrän om några veckor och ogräset har vuxit sig högre än någonsin.





 Jag gör så gott jag kan för att försöka komma i kapp i mina rabatter.
Och krankan jär ALLT för att e int ska ga smärtfritt!

 Den "vanliga" syrenen har snart blommat ut (2-3 veckor tidigare än i fjol) och den förädlade varianten slår just ut.

Ska se om om jag vaknar till ordentligt innan pionerna slår ut.
 Dem kan man ju bara inte missa.

  Skyndar mig att beundra alla fina färgkombinationer.

 Vartannat år så förstår jag varför jag envisas med att spara min rhododendron. 
ETT BLOM VARTANNAT ÅR, det är vad den ger mig. Men lika glad blir jag varje gång det slår ut, jag bara älskar den färgen. I övrigt ser busken verkligen inte ut som någon skönhet. Men så länge den behåller sin färg på "blommet" får den väl stå kvar :)


Ha det så skönt i sommarvärmen allihopa!

3 kommentarer:

  1. Ååå, så vackra bilder ... den första är favoriten, så även pionbilden :O)
    Visst ska vi njuta av alla blomster fast det är bara en av varje ;)
    Kram och ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Du har då många vackra blommor som du visar här. Jaha så rhododendron envisas så, få se hur det går med mina då för jag har då inte trott på att odla dem här tidigare men inspirationen tog mig i år.
    De där störarna du har på en bild tilltalade mig, de passar så bra där i bakgrunden. Har du dem som blickfång eller är det stöd för några växter?

    SvaraRadera
  3. du har så rätt, våren liksom blev borta.men vi njuter för fullt av härlig sommar.
    aningen synd är att allt verkar blomma så snabbt.
    ~M~

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...