13 juni 2013

Det här är vad vi möts av....

 På vår uppfart är det dehär som möter oss just nu.
Syren och midsommarros.

Ja och lite vallmo.

För mig är det här en av dom absolut finaste rosorna.


Ede´va nåo in snygg bukett, tyckte 10-åringen.
Kan jag hålla med om.

Nu regnar det som bara den.
Hoppas bara att det inte tar alla blom med sig i farten.

Annars är jag igång och försöker få nån sorts ordning här i hushållet med tanke på helgens konfirmation. Och det är minsann lättare sagt än gjort. Att ha städning som hobby såna här gånger skulle säkert underlätta en del. Men eftersom städning fått väldigt låg prio i detta hus de senaste åren så blir det rätt så arbetssamt innan man kommer till bottnen på all ingrodd smuts när man faktiskt vill ha det upprett. 
Men ikväll har jag gått några extra varv genom pojkarnas rum och bara njutit, för så här dammfria är det länge sen dom varit :) Så i morgon drar vi vidare med städningen.
Och egentligen är det en väldigt skön känsla som infinner sig när rum för rum blir städat.
"E de vart nåo mytchi svambel he no, om na så di åointressant som stedasi"


3 kommentarer:

  1. Underbart vackra bilder!
    Känner till den där känslan att gå genom nystädade rum ;O)
    Ha en skön helg!!

    SvaraRadera
  2. Så vackra bilder av alla sommarblommor, jag känner doften ända hit! Vilken tur att nån annan än jag har städning längst ner på min "attgöralista" men det ska väl bli nån ändring på det också här i huset, för visst är det en skön känsla att komma in i ett nystädat hem! Ha en skön Midsommarhelg!!

    SvaraRadera
  3. Ser att jag missat detta vackra inlägg. Verkliga blickfång med dessa vackra blommor och gärdsgården där med. Önskar er en skön midsommar.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...