27 maj 2013

Från nytt till gammalt


När jag skulle måla mjölkbordet så var tanken den att det skulle få färgen av en gammal lada. Hade väl först tänkt använda mig av nån typ av träolja. 
Men så fick jag bl.a här se att man hade målat med något som hette järnvitriol. Aldrig hört talas om det förr men det verkade intressant. Och färgen såg ut att va exakt det jag var ut efter. Så jag for till färgbutiken och beställde en burk järnvitriol. Och nu efter att det har gått ett par veckor sedan jag målade mjölkbordet så ser det ut så här.



Pssst.....Ni minns väl att ni kan klicka på bilderna för att se dem i större format.

1 kommentar:

  1. Jo jag vet om det där järnsulfat så det blir nog ganska snart den gamla grå färgen. Har inte testat det själv ännu men tänker att jag säkert behöver det någongång. Mjölkpallen blev ju alldeles fin.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...