15 maj 2013

Djurens ungar del 2.


 Vi fortsätter på samma tema som igår.

"NEJ, VI SKA INT SPAR NAIN KATTUNG I SOMAR!!!"
minns jag att jag mässade i ett skede när dom yngsta började se på kattmamman att det var ungar på kommande. 

Men så i något svagt ögonblick var jag och lovade dom två yngsta att spara varsin kattung, men inte en extra över det skulle vi ha. 
Tre kattungar föddes. 
 Så blev det som det oftast blir. Ingen ville bestämma vilken som skulle bort, och så var dom ju så söta, och visst måst dem få va ilag och bla, bla, bla.....
Så det här är vad vi har i dag.
Tre stycken vildöron som är mera högt än lågt.

Att lyckas fånga alla tre på samma bild är inte så lätt, men här är dom igång och kramar träd för ett kort ögonblick så då passade jag på.

Huj, dit var det högt, ska vi våga oss ända dit upp.

Jag tror jag stannar här

Nämen, vart tog alla vägen nu då!

Ofta är det slagsmål på gång,
utomhus som inomhus. 

Mina blomrabatter är väldans omtyckt att leka i. Tycker inte jag e lika skoj :\

Det gäller att smyga sig, så ingen hör!

Och att titta noga på allt, så man lär sig vad som är vad.

Och så ska man ju va så himla söt!!
Det är mycket med det här att va kattunge.

Kattmamman, hon tar det hela med ro.
Ett sånt tålamod som hon har, det hade varit bra att ha måånga gånger!

Andre skötarn hjälper mer än gärna till.

Kan nästan våga mig på att säga
Ingen sommar utan kattungar. 
Åtminstone är dom lätträknade dom somrar när vi inte haft kattungar som sprungit omkring.


Livet på landet..
när det är som bäst!


3 kommentarer:

  1. Ojojoj så söta! Och det där "i år ska vi inte spara någon kattunge"-fenomenet är allt för bekant här i andra ändan av byn också. ;)

    SvaraRadera
  2. Ja så kan det gå.. haha,,inte kan man ju lämna en ensam kvar.De är så söta då de e små..Jag ha också menat att ta en kattunge..skulle gärna ha en helgrå..Det är nog nån skild ras.Pälsen ska va sådär tjock o tät..o en kaninunge sku jag vill ha.. men int blir he ti nå..;(

    SvaraRadera
  3. Dom är ju bara förljuvliga. Nej hur skulle det gå att välja bort en, man skulle ju få dåligt samvete då så jag tycker nog att ni säkert klarar tre i alla fall.
    Jag har ingen katt men skulle gärna ha en. Allergi sätter käppar i hjulet för den saken.
    En skön helg verkar vi få med denna värme, om man nu inte måste jobba hårt förståss. Ha det bra.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...