8 apr. 2013

Bilvirkning

Nu är vi hemma igen och har så varit i ett par dagar. Efter en vecka i lappland är det en hel del väskor att packa upp och typ massor att tvätta. Oftast när vi varit på vår lapplandsresa så här års brukar våren vara en bit på väg när vi kommer hem och det brukar innebära att jag lägger bort vinterkläderna vartefter jag får dom tvättade. Men i år känns det inte som att det är riktigt aktuellt ännu. 
Det är ganska mycket vinter kvar här!
När kommer våren med värmen.....är det nån som vet?!

******************************************************

När vi bilar på, här upp och ner i vårt land, så är fördelningen som så att
 gubben kör, 
jag virkar eller stickar
 och ungarna slåss i baksätet (nåja...inte hela tiden, för det mesta går det riktigt bra ;)

På morgonen före vi for printade jag hastigt ut ett mönster på glasunderlägg som jag mindes att jag sett på en annan blogg och kastade några garnnystan och en virknål i en plastkass.


Och här är en del av vad det blev.



Det blev två olika modeller på underlägg.
 Den här modellen kom till under resans gång.




Mönstret till den här modellen tog jag härifrån.
Lite ändringar har jag gjort för att få till storleken.


Dessa var nog så roliga att virka, så fler kommer det absolut att bli.
Hade nog mera handarbete på gång under resan, men det är inte läge att visa det ännu så det få bli till senare ;)



         Finaste vårdagar önskar jag åt er alla.
                                                                              

3 kommentarer:

  1. kuna it du siti å häng arman,Grattis för virkningen å na ana D,,,,

    SvaraRadera
  2. Det var skoj att höra att fler gör så att virka eller sticka i bilden, då är jag inte ensam.
    Dina glasunderlägg blev riktigt vackra och sen kan jag verkligen förstå hur roligt det var att virka dom. Tror inte att jag själv kan avsluta helt att virka liknande eftersom det var så himla roligt. 26/4 skall vi till Luleå så då bör något vara med. Ner till Åbo i helgen så blev disktrasor stickade.
    Ha en bra dag med solskenet som finns ännu.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...