20 mars 2013

Virkad matta

Det går snabbt att virka med mattrasor bara man väl börjar på. 
För mig är det ändå så att det är något jag bara gör korta stunder åt gången, för annars skriker min nacke och handleder högljutt.
En matta fick jag i alla fall klar häromdagen.


Material och mönster till mattan kommer Tuulia Design
 Det var när jag var till Kauhava för en tid sedan och var på väg till Tiimari som jag råkade gå förbi den här fina, fina hantverksbutiken. Och jag var ju bara tvungen att gå in, och där skulle jag ha kunnat gå och beundra allt fint i flera timmar.
Så åker ni till Kauhava, besök Tuulia-design.
Hon har även nätbutik här.




Igår var jag hos napraphaten och fixade rygg och nacke, vilket är något jag gör ca varannan månad. Och han tyckte att jag gärna kunde vila min kropp i minst en vecka, åtminstone från att springa.
Det var ju väl så passande, för när jag kom hem hade mina nya "springanskor" kommit på posten. Få se om jag orkar hålla mig en vecka från att far på länk. Kan var knepit! Det är lugnast för alla om jag slipper ut och röra på mig med gämna mellanrum ;)
Nåja....säkert hittar jag på något annat att göra. Kan ju t.ex virk, eller tvätt kläder, eller stryk, eller lag mat, eller stick, eller dammsug eller...............


          Go´ kväll på er alla som tittar förbi.
                                                                            


5 kommentarer:

  1. hej.hittar in här för första gången och det var ju tur.så massor fint du har här.
    den mattan är på min 'to do' lista. den är ju bara så fin. vad är det för tråd du virkat med?

    SvaraRadera
  2. Wow, this doily rug is gorgeous! The color is very pretty and all the stitches are so neat. Really nice!

    SvaraRadera
  3. Hej,
    Du har en väldigt fin blogg och en hel del pyssel på den! Det skulle vara roligt om du kom med i den nya samlingsbloggen Pyssel Platsen. Där kan man både ge och få inspiration. Dessutom får din blogg mera synlighet. Klicka in på: http://pysselplatsen.blogspot.com för att läsa mer om hur du blir medlem.

    Ha en bra dag!
    Pyssel Platsen

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...