25 mars 2013

Testing, testing...

Hade lånat en serie tyllar (spritsmunstyck) av en jobbarkompis och när jag fick en stund över, plus att övriga familjen var ute på sitt så satte jag i gång och började spritsa.
Hade ingen tårta att öva på utan det fick bli på en skärbräda.


Gräddrosor har jag inte spritsat sedan jag gick i yrkesskolan, för si så där en tjugo år sedan.
Men någon sorts blomma fick jag till i alla fall.





Kanske en volang...



Här var tanken att det skulle likna en nejlika.


Visst skulle det va skoj att göra en riktig maffig tårta med all världens rysch och pysch. Kanske det blir aktuellt vid något tillfälle.
Men jag ska nog ta och torröva lite till före jag lägger mina volanger på en tårta.



                   Fin påskvecka åt Er Alla
                                                                    



5 kommentarer:

  1. Jösses vad vackert. Min första tanke när jag såg rosen var att hoppas den är tovad för då skulle jag ha tagit modell rakt av men så kom jag på att du är konditor. Mycket vackert i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Proffs på att spritsa är du redan!
    Vill gärna se en "riktig" tårta sedan :O)
    Han en finfin vecka i väntan på påsken :)

    SvaraRadera
  3. Är det verkligen vispgrädde som du har använt eller är det något annat?
    Hälsn Gun-Mari

    SvaraRadera
  4. Då behöver du inte öva mera för bättre kan det ju inte bli.
    Glad Påsk

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...