1 mars 2013

Virkad sjal.


Den här veckan har minsann bara flugit i väg. 
Pojkarna har haft sportlov, vilket har inneburit att jag har tillbringat en hel del tid i köket. Ibland känns det som att vi inte gör annat än äter i det här huset. 
"Me´ sex karar i huse gar e na härrans ti mat!"
Men ack så trevligt med lite avbrott i vardagen =)
Utöver det så har vi ju vår sovrumsrenovering som framskrider sakta men säkert. Taket är bytt :) tapeten sitter på väggen :) och golvet är på plats :):) så nu är det bara resten kvar.
Nyss hemkommen från årets Årvas Revy som blev en fin start på helgen, skall jag nu fortsätta med ett glas rött och lite virkning :) tillsammans med övriga familjen, som ägnar sig åt att heja på deltagarna i Farmen.
Trevlig helg på er!

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Lite bilder på min virkade spindelsjal.
Inspiration till den, har jag fått i massor från den här fina bloggen.
Och mönstret. Det finns här.
Min sjal är virkad i bomullsgarn med 3:ans virknål och jag slutade med 7 hela spindlar i bredd.
Garn är inhandlat till sjal nr.2 och garn är beställt till sjal nr.3. Man kan väl säg som såå... Tiid e far, så far e´.







4 kommentarer:

  1. Men ack å vee..så himla fin den blev.. nu blev jag sugen ti virk en sån... sku bli fin ti sommaren...Och sovrume.. fy vad jag blir avis.. jag vill ååå. ha nain som sku renover vårt sovrum...men all tid går åt ti renover kofäuse där ut oo sen alla hus som ji fulla med djur..tycker int jag hinner med nå annat just nu.. nä fy vad jag låt gnällo, men så va he ju int mena...man brukar ju säg he.. som man ställder he så har man é... haha Men det ska ju bli bättre...där ut alltså...ha en bra helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du säger precis som jag brukar säga "du har e´som du ställder e´" Nackdelen med det är ju att man har just ingen annan än sig själv att skylla, när man t.ex gör som jag och drar igång med hundra saker på en gång och knappt vet vilket ben man skall stå på ;) Att lära sig leva efter att "Allt har sin tid" vore kanske inte så dumt. Men det är sånt jag minns ungefär så länge jag säger det ;)
      Ha det bäst!

      Radera
  2. Du milde tid vad fin den är. Den får du minsann känna dig fin i.
    Jag undrar då hur mycket garn det gick åt. Jag har ju en hel drös med bomullsgarn men vet ej om något skulle räcka till denna. Å andra sidan går den ju att göra lite mindre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här mönstret går ju bra att variera både vad gäller storlek o garn. Jag valde ett tunnare garn än i mönstret för jag ville inte att "spindlarna" skulle bli så enormt stora.
      Garnet jag använde var Esito-virkgarn, 200g/nystan, från Kangas Aitta. Till den färdiga sjalen gick det åt 170g.
      Trevlig fortsättning på helgen!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...