19 feb. 2013

Lite nytt på köksbordet ..

Hej på er. Hoppas att ni har fått en fin start på den nya veckan. Jag tycker att det är lite kul att köra i gång en ny vecka. Det är lite som att få starta om och komma ikapp lite både med hushåll och sig själv.
I går drog vi dessutom i gång med att riva tapeter i vårt sovrum, vilket visade sig bli mera omfattande än det var tänkt. Snö hade yrt in i skorstenen, trots "tak" över, vilket hade gjort så att det blivit blött under taklisten i sovrummet och på gränsen till att ha börjat möggla :(  Så nu blir det att byta takskivor också. 
Och jag som hade tänkt nöja mig med att "campa" i källaren i max två nätter. Nu lär det nog bli betydligt längre, eftersom väggen och taket borde torka upp ordentligt innan man slår på nya takskivor och tapeter.

*************************

Länge har jag spanat in dessa fina, fina ljuslyktor i den populära glasserien  Kastehelmi från Iittala. 
Och när jag var in och klickade på nätet en dag så fick dom hamna i köpkorgen :)
Nu är det ju bara det att dom här finns ju inte bara i en och två färger, utan i många, många färger. Och jag vill ha dem ALLA!
Tänk er ett mindre bord med massor av dessa i olika färger eller en smal hylla på väggen och "glas" på rad.... "Sko int he va grant!"

Psst....det är ju inte så otroligt länge tills man har födelsedag :)




Den rosa skålen kommer från det lokala varuhuset H-H .
Finns också den i många fina färger.





Hjälp så mycket text för att va ett inlägg skrivet av mig.
Men så de vart e den här gangon, så var som e var neesta gang =)


Ha det bäst!


3 kommentarer:

  1. di e nou fin.hoppas nain nappar på önskningan tå du fylder.Ha e bra

    SvaraRadera
  2. javist ji de fina.. jag tycker he å.. man borde nog ha ALLA som du säger.. hoppas du nu får nain tå du fyllder...Jag har glasunderlägg och våningsfat i kastelhelmi..allt från 70 talet..hoho...Oj om man sku få nya tapeter i sovrummet.. min önskan å.. men int na våta lister...men man vet aldrig va som dyker opp...ha en bra dag.

    SvaraRadera
  3. Jo, jättefina är dom!
    Jag har också "gamla" från forntiden ...
    kakfat och assietter :O)
    God fortsättning i sovruume ...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...