11 feb. 2013

En massa pärlplattor

Med tiden har det blivit ganska många pärlade plattor här hos oss. Och jag tyckte väl att det var lite synd att dom bara låg i en låda och samlade damm. Så jag började fundera om man inte kunde ha dom framme på något sätt.
Och dom funderingarna resulterade i den här tavlan. 


 En styroxskiva som fick en klädsel av ihopsydda jeanslappar.


Sen var det bara för pojkarna att med hjälp av knappnålar, sätta fast sina fint gjorda "handarbeten" .
Och vartefter nya pärlplattor blir till så är det ju bara att fylla på tavlan.


Som en trevlig färgklick ska den få hänga på väggen.





Och mera plattor är redan på gång. 
Det är bara min del i jobbet kvar...att stryka den :)
Inspiration till den här fick femåringen av en bild på en cupcake.


Ha det riktigt, riktigt bra alla ni trevliga som kikar in!!
Vi syns en ny dag!


2 kommentarer:

  1. riktigt fina..o va häftig ide..De va fina alla, men stjärnorna o tomten va extra fina..ha de bra!

    SvaraRadera
  2. Jo du, det där var nog en jättegod ide. Barnen brukar ju bli glada när det får synas lite vad de gjort. Den där idén måste jag absolut hämta av dig för ettan och jag brukar ju göra pärlarbeten tillsammans.
    Måste säga att du är rätt fiffig på att hitta på nya idéer. Ha det gått.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...