6 feb. 2013

Bara tur att dom inte gick upp i rök...

Jag hade stickat en socka klar och hela skaftet på den andra när jag fick för mig att jag skulle kolla om dom var lika breda, eftersom det var år och dar sen jag stickade mönsterstickning så kan det ju va så att man stickar olika hårt. Och ja visst, på bredden stämde det bra 
men va #¤%/& ......det stämde ju inte på längden!!
Och snart visade det sig att jag hade lämnat bort 2 cm av "volangen" upp på skaftet. 
(Gubben undra om han inte var hemma vid det tillfälle när jag upptäckte att jag stickat fel eftersom han inte hade hört något =/....Kan inte hjälpas att man är lite hetlevrad =)
Det var nog i det skedet jag var fresta att kasta alltihop på elden när vi ändå var igång och brände skräp.


 Nåja, sockorna fick ligga nertryckt i en plastkass i x antal veckor, men eftersom dom tydligen inte tänkte försvinna av sig själv och jag fortsättningsvis tyckte om mönstret så tog jag tag i saken. 
Och nu e jag nöjd med dem.



 Har it vinrööt nystan po lager.....kanski man sko ta o lag it par til... =)



6 kommentarer:

  1. Verkligen fina fortsätt men vinrött tycker din mor.

    SvaraRadera
  2. "Ja he tycker ja et ska jier ..." ;O)
    JÄTTEFINA blev dom fast det blev lite strul från början!
    Önskar dig en fin dag!
    Hälsn. söderifrån :)

    SvaraRadera
  3. He va lite langt ti för ut på riksåtton.he kör ja me tå e j.....Jättefina vart di.fortsätt me vinrö.D....

    SvaraRadera
  4. Oj så fina sockor mina ögon är ju känsliga för blått ,kram nette

    SvaraRadera
  5. Ja det var nog tur att du inte kastade dom för de är ju alldeles härliga. Det skulle nog ha varit för "harmt" det.

    SvaraRadera
  6. oj skitt om du sku ha kasta dom..men visst kan man var fresta ti jär va som hellst..då int he ji rätt första gangon..men tur att du räiva opp o sticka he rätt..förtsätt med vinrött..he blir nog bra.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...