30 jan. 2013

Mera fastlagsbullar....glutenfria den här gången.

 Hade hört från flera olika håll att det hade bakats en massa glutenfria godheter i senaste Nyhetsmorgon söndag, sveriges TV4. Själv såg jag inte programmet men fick veta var man kunde hitta recepten. 
Och i förrgår när jag ändå var i gång och bakade så testade jag att göra dessa glutenfria faslagsbullar som hade bakats i programmet. 
Ett litet annorlunda sätt kanske att baka bullar på men GODA blev dom. I receptet stod det faktiskt att dom gärna skulle få stå till följande dag innan man fyllde dem. Men det orkade inte jag vänta på ;) 
Men eftersom jag hade gjort flera så åt jag en även dagen efter att jag bakat dem. Och bra om den inte var ännu godare =) 
(Eller så var det för att jag var så snål på fastlagsbulle. Int veit ja.)


 Smeten till bullarna var bara att röra i hop och ingen jäsning behövdes eftersom de bakas med bakpulver.
Den lösa smeten klickas ut i stora muffinsformar. Som därefter gräddas i ca.15 minuter
Så med andra ord riktigt snabbakade för att vara en typ av vetebrödsdeg. 
Absolut värt att bakas!
Länkar till receptet här.



1 kommentar:

  1. Tack du ... den ska jag prova på!
    Ser goda ut de i förra inlägget också :)
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...