17 jan. 2013

Kanske den finaste...

 För en tid sedan hade jag beställt ett gäng nya böcker från Adlibris.

 Däribland den här nya Växthusboken av Claus Dalby.
Och jag tror bestämt att det är den absolut finaste bok jag bläddrat i
(för läst i den har jag bara gjort lite, eftersom den är på danska)

Boken beskriver över 500!! olika växthus med text och massor med fina bilder.

I början av boken finns miniatyrbilder av alla växthus.
Därefter beskrivs ett hus i gången med en presentatation av ägarna och lite om husens bakgrund, vad dom används till osv....
I den här boken är det nog ändå alla dom fina bilderna som står för den största beskrivningen.


 Massa med olika växthusstilar finns medtagna.


 Det här är ingen bok man ligger och läser i sängen, för den är både stor och tung....

och tjock, 
och det är bra för den här boken önskar man aldrig skulle ta slut.


3 kommentarer:

  1. Det är trevligt snart får man börja planera sommarens odlingar. De finns så mycket trädgårds
    litteratur, så man kan drömma sej till sommaren
    via alla härliga bilder.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  2. va härligt med böcker.. ser att du har pannlappsboken oxå.. är du med i juju?Jag avbest den idag..för finska är inte min starka sida...men jag kan tro att det finns fina mönster i den..Växthusboken va fin..o vilka fina växthus!!

    SvaraRadera
  3. kanske du ska byri med växthusodling i större skala? Jag önskar i så fall lyck till .Ha e bra

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...