13 dec. 2012

Julpannlappar


Att byta pannlappar i köket är lite som att byta kuddar i soffan. 
Fina pannlappar kan man aldrig få för många av.

Dessa hänger nog med endast som prydnad.
Dom som jag använder "på riktigt" är varken virkade eller fina ;) men väldigt praktiska.

 Den här hjärtpannlappen virkade jag ifjol. 
Tanken var väl att jag skulle göra flera stycken men det var mera arbete än jag trodde och en massa trådar att fästa, så det blev bara en.

Baksidan fick en enklare färgkombination.



 Den här modellen har jag hittat mönstret till här (på finska)
Och är jätte rolig att virka.
Så dessa har det däremot blivit flera stycken av i olika färger
Jag ändrade på mönstret så att jag gjorde fem "rutor" på bredden och höjden i stället för fyra.



Vi pyntar vidare och så ses vi en annan dag!
Ha det bäst!
Catarina

3 kommentarer:

  1. Så fina pannlappar,,den första har jag inte men de andra har jag..en beige som jag köpte på en marknad..bara så jag skulle få mönstret..Och visst är de fina alla tre...Ja nu pyntar vi vidare,,ha det bra!!

    SvaraRadera
  2. Nog är din pannlapp vacker och julig allt. De andra med de sydda stjärnorna runt om, ja såna gjorde jag ett par av när jag var jätteung så du vet det är nog längesen och jag minns att de var roliga att göra och visst är de vackra med. Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  3. Verkligt juvliga pannlappar, min mor var flitig på att virka pannlappar av henne fick man alltid nya men jämna mellanrum.
    Men nu när hon inte mera finns så måste jag nog virka åt mej några nya, för efter din bilder blev jag jätte inspirerad.
    Kram, monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...