21 nov. 2012

Virkade ljusmanchetter


Så här års är det ju väldigt mycket ljus i farten
 så då kan jag passa på att visa mina ljusmanchetter som jag virkade för ett par år sedan.
Inga juliga sådana, utan mera året runt varianten.
Mönstret har jag hittat här








Fick ögonen på en så vacker orkide´ på min helgshopping i lördags. 
Så den fick följa med hem.
För tillfället är den riktigt full med knoppar. 
Hoppas att så många som möjligt slår ut.
Har faktiskt ingen större aning om hur man sköter en orkide´.
Mina andra blommor vattnar jag
 när dom lätt börjar sloka i bladen ;) 
Men dom tycks inte lida desto mera av det.




Är det någon av er som vet när vi ska slippa den här gråa kladdiga säcken någon tycks ha slängt över oss.
 Nu vill jag ha sol och ljust,
 och om det nu inte behagar räcka till någon snö, så helst lite rimfrost på marken skulle va trevligt!

Så var det dags för matlagning,..igen.

Syns en annan dag,
ha det så bra tills dess!
Catarina

5 kommentarer:

  1. lika dukti som mamma.Ha e bra

    SvaraRadera
  2. Va fina manscehtter..liknar en blomma.Jag har en orkidé som blommar nu..den är väl 3 år..o så har jag en som snart börjar blomma..den minns jag inte färgen på..Jag gör inget skillt med dem..vattnar..men mamma min..hon tar droppvatten..eller annat kokt vatten..o de blommar med jättemånga knoppar..o nästan jämnt..men så har de inga batterier..utan vedeldning..o det tror jag är bättre..för värme underifrån är inte bra ..blir ju så varmt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har för mig att de flesta blommor trivs bättre i gamla hus där inomhusluften är lite "svalare".
      Eller så är det folket som bor i dem som har grönare fingrar ;)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...