23 okt. 2012

Sonen en pysslare


 Näst yngsta sonen som är 9 år,
 har ett stort intresse för pyssel av alla slag.
Ingen skillnad om materialet är tyg, garn, trä eller något annat.
Saker att pyssla kommer han oftast på själv, 
men ibland är det jag som hittar något intressant som jag tipsar honom om.



De här burkarna fixade han till
 när han hade en period då han virkade typ ända upp till månen =)


Alfonstavlan och R:et har han gjort i skolan.

Den här klockan tycker jag själv är jätte fin.
Gjort i decopage av en Kalle Ankapärm.

Kalle Ankor är bra till mycket .
Här två blyertstavlor.

Den här ide´n hittade jag på nätet igår och visade honom.
 Det tog inte lång stund förrän han hade ritat sin egen.
och jag var ju också tvungen att testa ;)
Tycker att det blev lite häftig effekt i teckningen

Och hyllan som han byggt av en lastpall,
 tillsammans med pappa, har jag ju visat tidigare här.

Och mera pyssel är på gång.
 Han har fyllt konservburkar med vatten som står på frysning, 
som småningom skall bli till ljuslyktor.

Själv har jag (eller vi) fortsatt med vårt mjölkbord. 
Nu är taket på plats. Så snart får jag börja måla :)


Ha det bäst!
 Catarina


7 kommentarer:

  1. allt va ni byri me ji lika häftit,Duktit gjort.ha e bra

    SvaraRadera
  2. Nej men den gossen var minsann en finemang gosse. Sådant beundrar jag. Gör säkert gott att han får idéer och blir påhejad av sin mor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det roligt när någon vill ta emot dom ideer som man ger :)

      Radera
  3. Hej och vad trevligt att titta in hos mej.

    Duktig son du har. Och lastpallshyllan var fiffig.
    Här var det trevligt helt enkelt :))

    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera
  4. Du har en riktigt liten konstnär där hemma!! Härligt!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  5. ja jisses va han va duktig.. vad månne det bli av honom..Allt va ju så bra..men klockan den va nog jättefin!!och händerna..jag fatta noll.. hahah.. ha en bra helg! Christine

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...