30 okt. 2012

Skiftbyte i blomkrukorna


Pelargonerna fick åka ner i källaren 
och ljung och calluna fick ta plats i krukorna.
Jag hann bara få ner dem i krukorna så slog vintern till.
Snö och ordentliga minusgrader.
 Biltermometern visade -12 grader en natt, när jag kurvade iväg till bageriet.
I går kväll fick vi påfyllning med snö och idag är det riktigt slaskväder.
Men det kan va bra med plusgrader för den som har tulpanlökarna osatta ;)




Katten kände också för att va me på bild. 
Planteringarna tycks hon också gilla. 
Bordet som krukora står på är hennes sovplats
 så nu och då är det någon kruka som trillat i backen när det har blivit för trångt.




Har haft en hel del problem med att få nedladdat bilder på bloggen.
 Kommer meddelande om att utrymmet är slut och nytt måste köpas =/
Vilket jag inte är så intresserad av. Att börja uppge bankkortsnummer och göra betalningar som jag inte är säker på, känns inte rätt.
Men nu tror jag att jag har hittat en lösning på problemet så att det går att fortsätta.
Som det har varit den senaste tiden har det tagit typ hundra år att få in ett blogginlägg
 och det är inget för mig.
 Nej snabbt och smidigt ska det va`.


Med förhoppning om att jag har löst bildproblemet så kör vi vidare.

Ha det bäst!
Catarina


8 kommentarer:

  1. Vaa.. är ditt "kort konto" redan fullt.. jag har inte fått nått sånt medelande..o int vill jag nu heller..Hur löste du det problemet..Har du haft för stora bilder då det va fullt redan??oj skitt man blir nerrrvösss...Va fint du fick i dina krukor...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Antagligen beror det på att jag inte har förminskat mina bilder före jag lagt in dem på bloggen, utan kört dem rakt upp och ner direkt från kameran.
      Lite knepigt när det uppstår problem när man inte har någon "datahjärna" :)

      Radera
  2. Nej vet du jag körde hela bilder rätt in på bloggen i nästan två år för jag började minska dem i våras. Jag har nog inte fått något sådant meddelande.
    Hon med bloggen Nette Cecilia vet jag köpte något tillägg en gång men hon har väldigt mycket foton på sin blogg.
    Hoppas det fortsätter funka för dig. Ha det gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I juni! fick jag meddelande första gången om att jag hade överskridit kvoten för utrymme. Och nu för ett par veckor sedan var det stop igen!
      Nu förminskar jag bilderna så får vi se om det lyckas!

      Radera
  3. Fint blev det vid trappan tycker mommo och Pontus.

    SvaraRadera
  4. Ljung är verkligen vackert med lite forst på... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det!
      Roligt att du kikade in =)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...