4 okt. 2012

Gjutet i betong

Ja visst var det gjutning vi skulle pyssla med, 
precis som några av er gissade i ett tidigare inlägg.

Den här gången blev det mest barnen som gjöt en massa saker. 
Och som oftast när det gäller barn så är det antalet som räknas. Ju fler desto bättre. Så nu har vi värmeljustakar både högt och lågt.

 Nå något litet hann jag väl också göra mellan varven jag asisterade alla små betongkarar.
Som det här lönnlövet bl.a.
 Finns säkert en del tips, som man kunde använda sig av, för att t.ex få bort dessa luftbubblor. 
Men för att vara första gången får det vara godkänt.
Kunde tänka mig tre löv i lite olika storlekar bredvid varandra.

Det här hjärtat är gjutet i en liten silikonbakform...


...här har en silikon muffinsform och en coca-cola flaska använts som gjutform. 



Flera gjutningar kommer det absolut att bli. 
Nya ideer har hunnit poppa upp plus att det lämnade en del halvfärdigt. 
Det halvfärdiga består av en massa små hjärtan. Får se om det blir som jag tänkt.


Ha det så mysigt i höstmörkret!
Tills vi ses igen!

Catarina

3 kommentarer:

  1. va fint e vart,bubblorna ska nog bara knackas bort.herregud ja ha gjuti heila somarin på skären mvh D....

    SvaraRadera
  2. De va trevliga grejer det. Snyggt även med bubblor.

    SvaraRadera
  3. Jättefina saker ni har gjutit! Den där stjärnan tycker jag är såå fin!! Ha en härlig helg!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...