20 sep. 2012

Matlagningstips


Har du kokt ris som har lämnat över passar det utmärkt att använda till en pajbotten.
Det går snabbt och lätt att svänga i hop. 
Och passar att fylla med någon salt fyllning man tycker om.

Till en botten använder jag.
3-4 dl kokt ris
1 ägg
1 msk mjöl 
en nypa salt

Blanda alla ingredienser till en jämn röra och tryck ut i en smord pajform.
Fyll pajskalet med önskad fyllning.

I den här på bilden har jag gjort en fyllning av stekt maletkött som kryddats. Och ovanpå det har jag lagt rikligt med riven ost och en äggstanning.

Ett annat alternativ till fyllning som jag brukar köra med är: 
Tonfisk, majs (kons.), purjolök, riven ost och äggstanning.




Här rullar dagarna (och nätterna) på.
Väckning blir det kl. 1.45 nu i två nätter. 
Upptog mitt jobb på bageri i maj,
så därför den tidiga väckningen.
Om man bortser från arbetstiderna
så är det hur roligt som helst att vara tillbaka på bageriet.

Så natti natti!


Vi syns en annan dag!
Catarina

1 kommentar:

  1. Tack för ett nytt recept det brukar alltid lämna ris så det där ska jag prova.Ha en bra helg hälsa o gratulera Jonathan från mommo o moffa.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...