20 aug. 2012

Tagetes


Minns att jag för något år sedan undrade vad folk egentligen såg för fint med Tagetes.
Något sånt skulle jag då aldrig ha i min trädgård!
En äkta tantblomma var vad det var!!
En sån som man förknippade med äldre släktingar.


Men så kom den här sommaren och jag kom på mig själv med att lämna rum både här och där, åt märkväl,....Tagetes!
Visste att sorten fanns att fås hos min mamma, som är en hejare på att driva upp blomplantor.


Och som ni ser så kan man tydligen ändra sig.

Nu lyser det orange lite här och där i vår trädgård.

Och visst kan jag tycka att dom är rätt så fina, 
även om orange inte alls hör till min favoritfärg.
Dessutom är dom ju väldigt tacksamma för väder och vind.



Det var bara En tanke, som slog mig.


Va tråor ni,
 ska e no va it åldästecken!?

Men sko e nu va så,
......så må e no ga an ;)


Vi syns!
Catarina

5 kommentarer:

  1. Det är nog inte det, utan att det är modernt att vara tant (fniss) en vädertålig blomma behöver vi o vårt klimat och nog är det ju vackert med lite gulorangerött så här mot hösten ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. jag tycker inte att tagetes är en tantblomma.. då har jag vari tant sen jag va typ--25-30.. haha..De är en bra väderblomma.. tål ju ganska mycket regn..o det kan ju behövas en sån blomma..då jag tycker det har regnat ganska mycket denna sommar.Och visst är det fint med lite tegelrött o orange då hösten närmar sej...

    SvaraRadera
  3. Va glad jag blev då jag läste din blogg,du ha lyckats bra med dina tagetes för det var nog småa plantor när du fick dem.Din mor.

    SvaraRadera
  4. Ha, ha, ha, precis sådär tänkte jag förut och du vet jag har några år mer på nacken än du. Nu gillar även jag tagetes och jag trodde faktiskt att det var ett ålderstecken men det kan det nog inte vara när även du gillar dom. God tröst till mig.

    SvaraRadera
  5. he ji riktit he ti sats på tagetes.Säkert kort,hälsar D....

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...